Widget bányászterület

Ki ne akart volna már jó / szép / működő / hasznos / na jó, haszontalan widget-eket a weblapján, blogján, microsite-ján elhelyezni? Igen, hát… sokan biztos nem. Én sem vagyok híve a nyakló nélküli widget beágyazásnak, de ami hasznos, az hasznos.

Aki érdekes widget-eket keres, amelyek között van érdekes, hasznos, science-es meg kevésbé science-es is, annak ajánlom a Wolfram Alpha oldalt.

Földrajzos widget-ekből olyan 700-féle van, ezek között van kifejezetten érdektelen, mondhatni gagyi is, de azért akadnak érdekesek is. Mutatok párat, ami mondjuk érdekesebb, hasznosabb. Itt van például egy “hol vagyok, ott hányan laknak és hány óra van meg milyen az idő” widget. Aztán van ez, amivel bármilyen földrajzi hely beazonosítható (angol nyelven), és a beazonosított földrajzi helyet akár 6 kilométeres pontossággal ábrázolja is. Milyen az időjárás Budapesten? Vagy akárhol másutt? Megtudhatjuk ezzel a widget-tel. Ugyancsak elég egyszerű widget az időzónák átszámításához itt. Egy-egy városnak nemcsak a lokalitása, hanem a termete is fontos információ lehet. A populáció termetének gyors megállapításához ez az app használható. Ilyen és ehhez hasonló, haszontalan (?), furcsa kis boxokból van több száz a Wolfram Alpha-n.

Na meg persze van rengeteg kifejezetten oktatási célú vagy annak mondott widget is. Például ezzel könnyen kiszámolható egy tanuló dolgozatokkal elért eredménye vagy éppen ezzel feltehető bármilyen kérdés (logikusan angolul érdemes). Én azt a kérdést tettem fel, hogy “Where is the cat?” és erre kaptam egy nagyon szép állatrendszertani ábrát, illetve egy rövid leírást a házimacskáról. Nem épp erre számítottam, de végülis nem olyan rossz 🙂

Aki azonban a több tízezer widget közül sem talál magának megfelelőt, az bátran gyártson magának 🙂 Hogy hogyan? Hát így!

Vélemény, hozzászólás?

